ban_院校介绍
首页 > 美国院校 > 本科/研究生 > 密歇根州立大学

密歇根州立大学 Michigan State University

Michigan State University (MSU) is a public research university located in East Lansing, Michigan, United States and is the first land-grant institution that was created to serve as a model for future land-grant colleges in the country under the 1862 Morrill Act.


MSU pioneered the studies of packaging, hospitality business, supply chain management, and telecommunication. It is considered to be one of America's Public Ivy universities, which recognizes top public universities in the United States.


密歇根州立大学(英语:Michigan State University,缩写:MSU)是一所位于美国密歇根州东兰辛的公立研究型大学。密歇根州立大学是美国第一所依据1862年土地拨赠法案而成立的大学。密歇根州立大学共有约四万五千余名学生和三所医学院。


密歇根州立大学不但是以教育和农业和通讯理论闻名、同时也是包装与音乐治疗研究的先锋。密歇根州立大学拥有全美历史第二悠久的饭店管理学院。密歇根州立大学的海外研修课程是全美单一校园大学中规模最大的一个、并提供超过六十个国家总计两百多个课程、遍及所有的洲(包括南极洲)。



学校所在城市介绍










密歇根州位于五大湖地区。这个州作为汽车工业的诞生地而闻名。其邮政缩写是MI。该州有两点特征:地形方面,这是美国内两半岛滨湖之州。一为南北向之半岛叫做下半岛,位于密歇根、休伦及伊利三湖之间,是州府兰辛所在地。一为东西之半岛,介于苏必略与密歇根二湖之间,叫做上半岛,面积甚小,人口只占该州十分之一。第二,工业方面,这是美国汽车装配工业第一之州。大都市底特律是全世界最大的汽车装配工业都市。下半岛东西两侧有大湖,气候温和,盛产水果。例如:樱桃、苹果、梨、葡萄。牛奶产量极富。上半岛产铁,产值仅次于明尼苏达州,在美国内,列第二位。该州风光好,交通便,旅游业极盛。苏必略湖内有拉雅岛,接近加拿大,已建为国家公园。岛上产铜,四千年前印地安人曾用石器开采。





学校地址

426 Auditorium Rd

Board of Trustees Room 405

East Lansing, MI 48824-1046, USA

Tel: (517) 355-1855



 


查看大图

学校网址

http://www.msu.edu/

学费一览

密歇根州立大学一年的学费为:217065 RMB

申请链接

http://admissions.msu.edu/apply.asp

校友 ALUMNI