ban_院校介绍

卡尔顿大学 Carleton University

Carleton University is a comprehensive university located in the capital of Canada, Ottawa, Ontario. The enabling legislation is The Carleton University Act, 1952, S.O. 1952. Originally founded on rented premises in 1942, Carleton would grow in size to meet the needs of returning World War II veterans and later became Ontario's first private, non-denominational college. It would expand further in the 1960s, consistent with government policy that saw increased access to higher education as a social good and means to economic growth, and is today a public university, offering more than 65 academic programs across a wide range of disciplines.


卡尔顿大学 (Carleton University),又译卡尔登大学,是一所位于加拿大安大略省渥太华的综合性大学。学校于1942年创立,当时名为卡尔顿学院。大学名称是由安大略省卡尔顿郡命名,包括渥太华市所在地,已合并到城市中。卡尔顿郡则命名自Guy Carleton,是英属北美洲早期的总督。学校早期没有固定的校区,多半租借课室来办课,1946年,卡尔顿学院迁往前渥太华女子学院旧址 - Glebe区,1952-1953年取得现址使用权。卡尔顿大学在1946年正式颁发第一个学位,分别为新闻学与公共行政学。


学校所在城市介绍


卡尔顿大学位于首都渥太华,学生可享用到其它学生日常生活所无法享受到的设施,诸如国家艺术中心、博物馆、国家画廊、国会大楼及Rideau运河,Rideau运河在冬天是世界上最长的滑冰道。渥太华是加拿大首都和政治文化中心,安大略省第二大城市,加拿大第四大城市。渥太华坐落在安大略省东南部的渥太华河南岸,与渥太华河北岸的赫尔一起构成了加拿大的首都地区。根据Mercer Consulting的排名,渥太华是美洲生活质量第一的城市。也是加拿大第二清洁的城市和全球第三清洁的城市。加拿大著名财经杂志《MoneySense》公布最新的本国最佳居住城市排名榜,首都渥太华在本国190个城市的排名中,连续第三年排在第一位。其独特的文化个性、优美的城市风光、闲适的生活情,使渥太华不仅受到加拿大人民的钟情,而且成为世界人民旅游观光向往的城市之一。



学校地址

Ottawa, Ontario

K1S 5B6 Canada

Tel: 613-520-7400

 


查看大图

学校网址

http://www.carleton.ca/

学费一览

卡尔顿大学一年的学费约为 102360 RMB

申请链接

http://www2.carleton.ca/prospective/

校友 ALUMNI